pissig vecka

hade en förjävla pissig dag igår, så mycket som har hänt i helgen så har varit förbannad och irriterad i princip hela veckan, igår i skolan gick jag omkring med stora solglasögon och mördade alla äckliga människor med blicken och ville bara slå ner någon, UOOHHGG!!!
 
jag hoppas att jag blir på lite bättre humör över att få käka middag med tjejerna i helgen, det har verkligen behövts!

me and linnie

slutade skolan runt lunch idag så var hemma en snabbis innan linnea kom hit så tog vi en lång jävla promenad i området, svinskönt faktiskt! nu börjar det ju bli varm också! dock slutade det hela upp på affären för lite välförtjänt godis efter all motion vi fick haha 

favoriter från melodifestivalen

har inte kollat sådär jättemycket på melodifestivalen i år, har förresten inte följt det på ett par år nu haha, var väl mest när man var liten man kollade bara för att man fick vara uppe lite extra länge typ, men lyckades iallafall lyssna på några utav låtarna och fick direkt en favorit!
 
tycker att hon är så jävla tuff och diggar hennes attityd grovt!
 
 
- spotify länk till Ace Wilder's låt "Busy Doin' Nothing'"
 
Ace Wilder slog fan i mig alla jävla låtar som var detta år men efter att ha lyssnat på låtarna såhär i efterhand så fick jag en andra favorit vilket var Sanna Nielsens "Undo", är inget fan av Sanna men denna låt tror jag var hennes bästa och riktigt bra! 
 
 
- spotify länk till Sannas "Undo"
 

happy as fuck

kom hem för ett tag sedan från en jävligt soft dag i skolan med linnea (som alla andra skoldagar haha) har så jädrans ont i huvudet så jag tror nog att det blir sova tidigt ikväll haha, har nog kört sönder mig själv under lovet skulle jag tro ;) 

måndag igen då

då var det mådag igen och det är någonting som är fel idag, riktigt jävla superfel! vaknade 4 timmar innan bussen ska gå, 4 timmar !? jag som vanligtvis brukar vakna typ tjugo minuter innan och få kuta som en galning till bussen... dock var det jävla skönt att kunna äta frukost i lugnt oh ro med mamma och hinna med exakt allt man ska göra haha! 

bloggar värda att kolla in

tjenare sötnosar! jag tänkte tipsa er lite om vilka bloggar jag brukar läsa (vissa lite mer ofta än andra) jag vet att jag har skrivit ett liknande inlägg tidigare men tänkte uppdatera det lite eftersom det är många nya bloggar jag har börjat läsa och följa på sista tiden! 
 
 
STIL/MODE OCH SMINKBLOGGAR
- Lisa Olsson 
- Angelica Blick
- Fanny lyckman
- Kenza
- Guevacci
- Caty's
- Keela
- Viktor Frisk
- Vendelasara
- Linda Hallberg
- Sandra Holmbom
 
SVENSKA/NORSKA BLOGGBRUDAR
- Anna Edwin
- TCMN
- Hedvigs blogg
- Andrea Badendyck
- Aurora Mohn
- Petra Karlsson
 
FOTOBLOGGAR
- Lina Foto
- Megapixlar
 
ÖVRIGA BLOGGAR
- Isabelle Strömberg
- Dessie
- Dennis M
- Vicky Eriksson
 
 
 
vill DU följa min blogg på bloglovin? klicka på bildlänken nedan! 
 
Follow on Bloglovin
 

there's no place i'll rather be

 

videoinlägg 20/2


lillördag

yo.
ska springa iväg till min fina linnéa nu och se vad kvällen bjuder på, kanske blir utgång, maybe not, dock är det ju trots allt lillördag!

hon är katten


helt jävla lost

usch, var borta hos en vän igårkväll några stycken och råkade självklart SOMNA där (jävligt typiskt mig) så jag visste inte riktigt vart jag var när jag vaknade upp där haha, jag hatar när det händer. jag verkligen hatar det...
 
och min kompis lägenhet vi var i skulle ju såklart upp och jobba tidigt som bara satan imorse så då var det ju bara upp och hoppa och ut och springa som en jävla gris till bussjäveln, så jo jag har väl sovit tills nu haha, stabiliteten är på topp hörni!

like a drum


white orchid

vaknade upp imorse av att solen attackerade mitt ansikte typ haha, så jävla obehagligt men samtidigt otroligt skön känsla.... logic? no.
 
så jag sprang upp och började fota ett par blommor som vi har i köksfönstret, ville passa på när det var solsken eftersom att ljuset på bilderna blir otroligt mycket finare då! haha har verkligen saknat att fota natur i solsken, bilderna blir alltid så gråa och trista annars! 

taking a bath

har nyss tagit mig ett jävla långt och skönt och lite för varm bad, haha trots att jag har en veckas ledighet att se fram emot så måste man ju nästan fortsätta behålla söndagsrutinerna ändå ju!
 
sitter iallafall och väntar på linnea och alex som är på väg hitåt, dock har jag ingen aning vad kvällen kommer bjuda på för oss, men antagligen blir det väl att såsa hela kvällen framför en film här hemma hos mig eller något, lata som vi är haha, puss och kram!
 

interior in wood

interior inspiration - wood

ångestfri söndag

hejsan på er! idag är typ första söndagen på länge som jag inte har ångest, så himla skönt! känner mig nästan som en helt annan människa än vanligt haha, ser verkligen fram emot en hel veckas ledighet, dock känns det som att det kommer gå sjukt snabbt haha, men så är det ju nästan med alla lov

lördag

har precis sminkat mig lite snabbt och ska hem till min morfar och fira en massa födelsedagar osv osv, träffa släkten lite, myspys! efter det blir det väl att hitta på något med linnea och drar nog ut senare ikväll, puss och kram! 

summerclothes inspo

 

echelon


ny start + design

har uppdaterat bloggdesignen lite som ni ser, och samtidigt som jag har hållit på och fixat lite med den så har jag tagit mig en s.k "bloggpaus" haha, för att lägga mer energi på lite annat! but i'm back now... I hope haha!

jag är min egen skola

jag har sedan lååååångt långt tillbaka gett up i princip vad gäller allt som har med skolan och betygen att göra, jag bryr mig inte längre vilka betyg jag går ut med eller vilket jobb jag inte kommer få i framtiden. jag har på sätt och viss gett upp all prestation som borde ligga på mig.
när jag uttrycker för folk i min närhet att jag har släppt taget om skolan och betyg så tror nästan alla att jag bara struntar i allt, att jag går runt och chillar, får allting på silverfat och lever livet som en liten prinsessa... fel, fel, fel.
jag kämpar inte mindre än någon annan i min ålder, jag kanske inte anstränger mig för exakt samma saker som andra, men det betyder inte att jag inte kämpar, varje dag.
 
jag har bestämt mig. jag vill inte slita sönder mig själv på grund press och ångest, det har varit så himla nära för mig. all prestationsångest jag haft under mina skolår har på något sätt bidragit till hur jag mår idag. jag vill inte att det ska fortsätta, gud vet hur jag skulle må då.
men jag har inte gett upp hela mitt liv bara för det, ända sedan min skolgång började gå utför så har jag varit min egen skola.
 
 
jag lär mig utav händelser, upplevelser och mina egna misstag i livet. för mig är det inte viktigt att kunna huvudräking i matte eller kunna alla kemiska beteckningar, för mig är det viktigt att i slutändan veta vad livet går ut på, vad kärlek är och att aldrig tappa kraften att följa sina drömmar. DET är vad som är viktigt i mina ögon. okej, jag kanske kommer ha lite svårare att få jobb i framtiden bara för att jag inte har skyhöga betyg från gymnasiet eller grundkolan. so what? jag står hellre som vuxen kvinna och vet vem jag är än att stå med höga betyg men tom på livskraft och energi bara för att jag kämpade arslet av mig för att få et A istället för B i kemi, eller ett D istället för C i matte. jag går inte i skolan, men jag lär mig om det JAG tycker är viktigt här i livet. och det är på egen hand.

monday morning motherfuckers

fy fan vad måndag mornar är hemska. man vill ju typ bara dö? börjar vanligtvis runt tolv på måndagar annars men har estetisk kommunikation så började tidigt som fan imorse, har iallafall knallat runt lite i stan med julia på lunchen så fick med mig lite småsaker hem!
 
döcool, julia

dagens outfit

 
tröja i herrmodell från New Yorker, jeans från Cubus

beslutsångest

har suttit nästan hela dagen och haft spn jävla beslutsångest över vilka utav dess skor jag ska köpa, det står mellan ett par S V E A kängor eller ett par (nästan likadana) från Johnny Bulls, haha har sådan ångest så jag vet knappt vart jag ska ta vägen :( 
 
HÄR HITTAR DU johnny bulls kängorna ( 1.079 :- )   //   HÄR HITTAR DU svea kängorna ( 1.195 :- )
 

let it snow

var nyss ute och passade på att fota lite på mina småsyskon när dom var ute och lekte lite i snön på våran uteplats! blir ju stört fina bilder när det är vinter och snö ju, älskar att fota i vinter och snö
 
copyright by leia wetterstrand ©