Victoria Secret äcklar mig

Jag är verkligen äcklad utav alla dessa victoria secret modeller, jag har alltid varit det och kommer alltid vara också, såvida inte idealet helt plötsligt ändras och modellerna för en gångs skull började se lite sånormala ut (vilket ändå inte kommer hända
 
Jag är så fruktansvärt jävla trött på brudar som för det första ser ut som ett par vandrande jävla pinnar på gatorna, och dessutom har mage att yttra sig om att "jag är tjock"...håll käften brudjävel och börja beté dig som en normal människa istället.
eller nej, förlåt, jag glömde! nuförtiden så är det ju tydligen "normalt" att se ut som en jävla tandpetare, det är ju det som alla strävar efter att vara, det är ju själva normen att inte låta låren snudda lite vid varanda, nej då är man tjock, eller att ha en mage som sticker ut någon centimeter utanför kroppen, nej för då är man ju fet. och då ska vi inte tala om det värsta, att ha höftben.
 
För ca 4,5 år sedan, när jag var 12-13 år så fick jag något som kallas för ätstörning.
jag åt nästan ingenting. innan min ätstörning så var jag lite större, inte onormalt stor utan jag var helt normal som jag idag skulle ha sagt, men då var det annorlunda. mina matvanor var helt sjuka, på en hel dag kunde jag till exempel inte få i mig mer än ett glas vatten och en macka, jag mådde dåligt, och jag hatade mig själv, för att jag var så "tjock". och det är ju klart att jag kände så när alla andra tjejer i min omgivning var typ hälften så smala som jag, och fortfarande påstod att de var tjocka.
 
Idag finns ingenting utav min ätstörning kvar och jag äter som en fullt normalfrisk människa, MEN efter diagnosen så har jag inte kunnat gå upp i vikt som förut igen, jag är fortfarande hur smal som helst trots att jag äter mer än vad min kropp egentligen borde. och jag skulle kunna göra vad som helst för att kunna gå upp i vikt igen, jag är hyfsat nöjd med min kropp och jag klagar inte, men skulle jag ha fått chansen att kunna gå upp i den vikt jag var i som mindre, så skulle jag utan tvekan ha tagit den!
 
Det är fint med fett på kroppen tjejer, det är ingenting att behöva skämmas för eller må dåligt över, det är så vi människor ser ut, det är så vi är gjorda och meningen är att det är det vi ska behålla, så snälla sluta klaga över hur "feta" ni är, ni borde skämmas. varför ska ni hela tiden försöka att ändra på vilka ni är, vilka ni föddes till att vara? Älska din kropp, acceptera dina lår som går ihop, acceptera dina höftben som råkar vara en aning bredare än alla äckliga victoria secret modeller, försök att respektera din kropp, för det är DU. och du ska inte se ut som någon annan.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså att du först påstår att det är hur äckligt som helst att vilja se ut som en vs och sen lägger ut en bild på "every body is beautiful"?
alla får la för fan se ut hur dom vill...

2014-08-01 @ 14:36:57
Postat av: Clara

Jag vet att det är äckligt med alla smala modeller, men man måste även tänka att på 99% av alla deras bilder är de även redigerade, har sett många av dem på deras personliga instagram och liknande, och då är det inte lika pinn-smala som de visar sig vara, utan de ser smalt tränade ut

2014-08-01 @ 14:37:06 / URL: http://mittlivsomjonsson.blogg.se
Postat av: Emilia

Den anonyma kommentaren satte den <3

2014-08-01 @ 15:45:33 / URL: http://emilias.nu
Postat av: Emilia Angergård

Håller dock med i vissa ord du skriver men tyckte du överdrev en smula och sedan lägga upp en bild "every body is beautiful" blev lite dubbelmoral när du skriver att pinnsmala är äckliga och fula liksom

2014-08-01 @ 15:52:12 / URL: http://emilias.nu
Postat av: Anonym

bästa inlägget jag läst på länge!!

2014-08-03 @ 00:47:12
Postat av: Hej!

Bra skrivet! Du har 100% rätt! :)

2016-05-16 @ 18:52:15

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: